• ספורט תחרותי אולימפי, בו המטרה היא להרים כמה שיותר משקל (המורכב על מוט ממתכת), מהרצפה אל מעל הראש (חזרה אחת), בשילוב של כוח וטכניקה.

שיטות ההנפה הן:

  • * הנפה – SNATCH : בתנועה זאת המתחרים מרימים את המשקל מרצפה אל מעל ראשם בתנועה אחת.
  • * דחיקה – CLEAN AND JERK : בתנועה זאת המתחרים מרימים את המשקל מהרצפה אל מעל ראשם בשתי תנועות, הראשונה מהרצפה לעמדת ביניים על הכתפיים (RACK POSITION), והשנייה אל מעל הראש.
  • * בעבר היה קיים סוג נוסף – לחיצה – CLEAN AND PRESS : תנועה זאת בוטלה בשנות השבעים (לאחר אולימפיאדת מינכן 1972). בתנועה זאת המתחרים היו מרימים את המשקל אל מעל ראשם בשתי תנועות, הראשונה מהרצפה לעמדת ביניים על הכתפיים (RACK POSITION), והשנייה אל מעל הראש ללא כל שימוש בכוח הרגליים אלא רק בעזרת הידיים (בניגוד לדחיקה).

פורמט התחרות הוא שבכל שיטה נערכים שלושה סיבובים (ניסיונות הנפה), והתוצאה הטובה ביותר שהשיג מניף המשקולות בכל שיטה היא זו שנחשבת עבורו. מרים משקולות שנפסל בכל שלושת הניסיונות שלו בשיטת הנפה, לא מתחרה בשיטת דחיקה. סכום התוצאות הטובות ביותר של כל מתחרה בשתי השיטות מהווה את התוצאה הסופית שלו, ובהתאם לכך נקבע דירוגו.

ישנו הבדל בין מוט המשקולות הסטנדרטי לגברים, שהינו 20 ק”ג ו2.20 מטרים אורך, לבין מוט המשקולות הסטנדרטי של הנשים ששוקל 15 ק”ג ו2.00 מטרים אורך (כמו כך קוטר המוט דק יותר מזה של הגברים).

הנפת המשקולות הינו אחד מהתחומים הבולטים בענף הקרוספיט, ואחת הסיבות לכך היא שעל מנת לשלוט בצורה טובה בסוגי ההנפות השונים נדרש לפתח המון מרכיבי כושר גופני (כוח, כוח מתפרץ, זריזות, קואורדינציה, גמישות, יציבות ועוד), ובנוסף זה מלמד את המתאמן לשלוט במשקל מחוץ לגופו והתנגדות חיצונית.

מאמרים נוספים שיעניינו אותכם

היסטוריה של חדרי כושר

את העיסוק בכושר גופני ניתן לשייך לצורך של האדם להישרדות, החל מראשית האנושות שבה אנשים היו צריכים להישאר כשירים פיזית כדי להישאר בחיים (לצוד, לברוח,

קרא עוד >

?אימון קיקבוקס מה זה

אימון קיקבוקס – להשיג את המטרות שלכם אם המטרות שלכם באימון גופני כוללות את שיפור הכושר הגופני, עבודה על סיבולת, כוח, שיפור טווח תנועה, שריפת

קרא עוד >

BRING IT ON

למצטרפים חדשים

אימון ניסיון בקבוצה – 50 ש”ח במקום 100

אימון אישי / ייעוץ תזונתי ראשון – 50% הנחה