אימון ילדים ונוער

על פי ארגון הבריאות העולמי מומלץ לבני נוער לבצע 60 דקות של אימון גופני בכל יום כדי להישאר בריאים. כהשוואה לכך, ההמלצה למבוגרים היא שהם צריכים להתאמן בעומס בינוני 30 דקות לפחות או בעומס נמרץ למשך 20 דקות לפחות.

וכן, זוהי ההמלצה של ארגון הבריאות למינימום הנדרש על מנת שתישארו בריאים  (ולא על מנת לשפר את הכושר הגופני שלכם, שיש לעשות יותר מזה). כמובן שניתן לקבץ את האימונים על פני 3-4 פעמים בשבוע וליצור אימונים בני שעה (כמו שמוצע ברוב השוק).

אז למה בני נוער צריכים להתאמן כפול מהמבוגרים? 

א. בגלל היתרונות הבריאותיים הפיזיים: שיפור נפח הריאות, חיזוק שריר הלב, שיפור תפקוד היחידות המוטוריות של השריר.

ב. בגלל היתרונות הבריאותיים המנטאליים והרגשיים: פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח, מחדדת את המחשבה, תורמת ליכולות הקשב והריכוז בשלב בחייהם שהם הכי הכי מתקשים עם זה.

אימון אפקטיבי לנוער נמדד הן במקצועיות של תוכנית האימון – הדרגתיות, פיזור עומסים נכון ובנייה נכונה, אבל האתגר האמיתי הוא בהתמדה של המאומן. בגיל שמצב הרוח משתנה עם הרוח, ובתקופה שאם משהו לוקח יותר מדקה אז זה לאט מידי- בני נוער רבים לא מצליחים להתמיד עם שגרת אימונים שחוזרת על עצמה ולכן יש לגוון עם סגנונות אימון רבים, לשלב בין פעילות אירובית אינטנסיבית ואימוני התנגדות, ולא לשכוח בכל אימון להוסיף משחקים קבוצתיים, מטרות ויעדים בצורה מהנה ומאתגרת.

ניתן למנות יתרונות רבים לפעילות גופנית סדורה לנוער אימון פונקציונלי:

  • שמירה על משקל תקין – בשילוב נכון עם צריכת קלורית נכונה ומידתית, פעילות גופנית סדורה מסייעת בעליית הצריכה הקלורית היומית של המתאמן (במאמץ, וגם במנוחה!) ובכך בשמירה על מדדי משקל תקינים.
  • שיפור הביטחון העצמי – פיתוח תחושת מסוגלות והצלחה.
  • שיפור מצב הרוח –  במהלך הפעילות הגוף מפריש הורמונים אשר עוזרים לגוף להתאמן ולהצליח במאמצים הדרושים. ההורמונים הללו, מלבד הצלחה במאמצים האלו, גם משפרים את מצב הרוח.
  • חיזוק מבנה העצם – עד שנות ה-20 לחיינו העצמות בגופנו נבנות ומתחזקות ולמעשה מגיל זה והלאה הן נחלשות עם השנים. בהנחה ותוכנית האימון מקצועית והדרגתית, העצם נבנית בהתאם לעומס המופעל עליהן, כלומר יותר עומס = יותר בנייה של העצם על מנת לשאת בעומס הזה. ככל שנתאמן ונחזק את עצמותינו בגיל צעיר יותר, כך נקודת המוצא שלנו לגיל מבוגר יותר תהיה גבוהה יותר – עצמות בריאות וחזקות יכולות להקטין את הסיכוי לשברים בפגיעות טראומה ולהקטין את הסיכוי של הידלדלות עצם בגילאים מבוגרים יותר.
  • חיזוק שרירים וגיוס יחידות מוטוריות –  אימוני התנגדות מחזקים את השרירים ומאפשרים לשריר להתגבר על התנגדויות הולכות וגדלות ככל שתהליך האימון ממשיך. כתוצאה מכך הגוף יכול לסחוב על עצמו משקל כבד יותר למשך זמן ארוך יותר – והמשמעות היא שקל יותר לגוף לבצע פעילות יומיומית או פעילויות ספורטיביות. בנוסף לכך, הקואורדינציה משתפרת והתיאום בין התנועות השונות הופך להיות קל יותר.
  • אימון זאת פעילות חברתית –  האימונים הם קבוצתיים ולכן במהלך האימון ישנן אינטראקציות בין המשתתפים ונוצרים קשרים חברתיים ואולי גם חברים לחיים.
  • איגרוף חיפה, חוג איגרוף

אז איך נראה תהליך אימון לנוער וילדים חוג איגרוף?

  • אימון ניסיון ובדיקת התאמת המאומן למסגרת האימון.
  • שיחת הכרות (עם או ללא ההורים) עם המתאמן וקביעת לו”ז אימונים מסודר.
  • אימוני כושר לילדים ונוער:
  • 5 דק’ – הצגת האימון היומי והכרת תוכנית האימון והמשתתפים.

  • 5 דק’ – חימום כללי לאימון – העלאת דופק, הכנה פיזית ומנטלית לפעילות. יכול להתבצע בצורה של משחקונים או משימות קבוצתיות מגוונות.

  • 5 דק’ – חימום ספציפי לתרגילים המתבצעים באימון – מתיחות רלוונטיות לביצוע נכון של הטכניקה, חזרה וקישור על תרגילי בסיס, גיוס יחידות מוטוריות רלוונטיות וכולי.

  • 15-20 דק’ – חלק תרגול עיקרי – לימוד טכניקה חדשה בעומס נמוך או תרגול טכניקה מוכרת בעומס גבוה יותר (חזרות / זמן).

  • 15-25 דק’ – חלק אתגרי מסכם – אימון יומי שכולל תרגילים פונקציונליים בעצימות גבוהה. עובדים על תפוקת עבודה – כוח, מהירות, הספק – אימון שמביא תוצאות. התרגילים מתבצעים לעיתים בקבוצות קטנות ותוך כדי משחקונים ומשימות קבוצתיות לשיתוף פעולה.

  • 5 דק’ – סיכום ושחרור.

*כמובן שזוהי דוגמה, וישנם אימונים רבים ומגוונים בהם המתכונת משתנה בהתאם למטרת האימון.

אימונים נוספים שיעניינו אותכם

איגרוף חיפה, חוג איגרוף

חוג כושר חיפה לילדים

אימון פונקציונאלי המשלב תרגילים של ספורט זירה כמו איגרוף, קיקבוקס ואיגרוף תאילנדי. באימון מרימים משקולות ועובדים על תרגילי משקל גוף, עובדים בתחנות על זמן, מרביצים לשקי איגרוף ועובדים עם מאמן על כריות אימון.

קרא עוד >
אימון אישי לגיל השלישי, אימון לגיל השלישי

אימון לגיל השלישי

אימון פונקציונאלי המשלב תרגילים של ספורט זירה כמו איגרוף, קיקבוקס ואיגרוף תאילנדי. באימון מרימים משקולות ועובדים על תרגילי משקל גוף, עובדים בתחנות על זמן, מרביצים לשקי איגרוף ועובדים עם מאמן על כריות אימון.

קרא עוד >

!WORK FOR IT

שיעור ניסיון ללא התחייבות

השאירו פרטים או חייגו עכשיו 054-7275050